torsdag 16 augusti 2012

for the good cause

Ibland blir jag så stolt!

I en liten livsmedelsbutik kvällsöppen ,en bland många i storstan står en man av utländsk härkomst

Vi handlar lite godis och går ut, den äldste sonen 21 år blir kvar att betala sitt,
när han kommer ut säger han: jag gav han 50
..vaddå 50 säger jag , det kosta ju 36 kr

Han blir arg på mig och undrar varför jag ifrågasätter att han gav dricks till denne affärsägare-och jag får mig en tankeställare, ja de får aldrig dricks

Han tänkte på att han säkert slet där i sin lilla butik från tidig morgon till sen kväll och att det säkert inte var så fett

ÅH, vad glad man blir i hjärtat, en stor bufflig kille som ibland uttalar sig klumpigt men egentligen inte menar ett dugg utan har ett stort stort empatiskt hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar