fredag 13 april 2012

Företagare

Är jag sen drygt 2 år-det är en erfarenhet jag inte vill vara utan-båda positiva och negativa, man lär sig en del av sina misstag.

Jag har fått mer förståelse för småföretagarna,hur mycket pengar det behövs in för att täcka alla omkostnader att över hälften går bort i skatt och moms-det tänker folk inte på som tycker det är dyrt.
och inser att det är ganska bekvämt att vara anställd och få ut sin fasta lön varje månad.

Jag tjänade mycket mer som anställd och jobbade mindre.
I och för sig är företaget relativt nystartat och det går ju framåt-men det tar tid och det kostar..




Varför fortsätter jag?

Jag tycker om att bestämma över min egen tid och mina arbetsuppgifter-gillar att jobba självständigt

tycker om att vara kreativ och hitta nya utmaningar

Saker jag hitills lärt mig:

lita på din magkänsla-lyssna inte för mycket på andra.

Många vill dra nytta av dig-det låter som samarbete men det är mest nytta för dem själva-ta det inte personligt-det är så i företagens värld har jag förstått.Jag tog det personligt för jag är inte van och inte så hårdhudad

Sen har jag träffat fantastiska människor som resulterat i ett samabete med vinster för båda parter

och underbara kunder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar